Spetsiifilised õpiraskused

Spetsiifilised õpiraskused
Diana Hudson
Spetsiifilised õpiraskused
Mida oleks õpetajal tarvis teada
2019
ISBN: 978-9949-506-80-4
208 lk
ühevärviline; 14,8 x 21 cm; pehme köide
hind: 17.50 €

VAATA NÄIDISLEHEKÜLGI

Käsitlemist leiavad

  • düsleksia
  • düskalkuulia
  • düsgraafia
  • düspraksia
  • aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH)
  • autismispektri häire (ASH) ja
  • obsessiiv-kompulsiivne häire (OKH)
 
Igale õpiraskusele on pühendatud peatükk, milles kirjeldatakse häire avaldumise vorme, õpilase nõrkusi ja eeldatavaid tugevusi ning võtteid, mida rakendada õpilast õpetades ja juhendades.
Lisaks käsitletakse veel nii õppetunni tehnikaid kui ka efektiivsema kodutöö ja eksamiteks valmistumise võimalusi ning olukordi väljaspool õppetööd. Praktilised nõuanded pakuvad mõtteid lahendusteks, mis aitavad arendada mõistvat koostööd ja saavutada edu.
 
Autor Diana Hudson on tunnustatud õpetaja, teadlane ja koolitaja, kes on pühendunud spetsiifiliste õpiraskustega õpilaste probleemide teadvustamisele. Autori enda hilises eas diagnoositud düsleksia ning tema oma kolme spetsiifiliste õpiraskustega laste kasvatamine ning edukas juhendamine on kindlasti olnud abiks raamatus olevate mõtete koondamisel.
 

Erivajaduste määratlemine

Erivajaduste määratlemine
Glynis Hannell
Erivajaduste määratlemine
Vaatluslehed individuaalsete omapärade hindamiseks
2017
ISBN: 978-9949-506-54-5
208 lk
ühevärviline; 21 x 29,7 cm; pehme köide
hind: 27 €

Iga õpilase erivajaduste, tema tugevate ja nõrkade külgede märkamine ning nendega arvestamine on praegusaja kaasava hariduse oluline suund.
Käesolevas raamatus olevad erivajaduste kirjeldused ja vaatluslehed aitavadki nii õpetajatel, vanematel kui ka teistel laste ja noorukitega tegelevatel spetsialistidel
• märgata õpilaste eripärasid ja häireid
• välja selgitada iga õpilase võimalikke erivajadusi
• mõista mitmesuguste erivajaduste põhjusi ja iseloomulikke tunnusjooni
• koostada iga õpilase kohta täpne ja ülevaatlik vaatluskaart
• kooskõlastada õpetajatelt ja teistelt spetsialistidelt pärinevat informatsiooni
• talletada lihtsal moel olulist informatsiooni ning vältida aeganõudvate ülevaadete kirjutamist
• jälgida edusamme ja täheldada muutusi
• kaasata vanemaid vaatlusprotsessi ning aruteludesse
• luua igale õpilasele tema vajadustest lähtuv õppekava
• kavandada efektiivset ja kaasavat õppetööd
 
Raamatus käsitletakse laste ja noorukite
• üldisi arenguhäireid
• autismispektri häireid
• spetsiifilisi õpiraskusi
• emotsionaalseid ja käitumishäireid
• sensoorseid kahjustusi
• teisi erivajaduste vorme
 
Glynis Hannell on hariduskonsultant, kes on omandanud psühholoogia ja lapse arengu valdkonna akadeemilised kraadid Londoni Ülikoolis. Ta on töötanud arengupsühholoogina haridusasutustes ja laste terviseorganisatsioonides. Käeoleval ajal on Glynis Hannell keskendunud erivajadustega laste ja noorukite ning nendega tegelevate õpetajate, vanemate, hooldajate ja teiste spetsialistide nõustamisele. Ta on auhindu võitnud raamatute autor, oodatud lektor konverentsidel ning täiendusõppe kursustel.

Väike raamat autismispektri häiretest

Väike raamat autismispektri häiretest
Samantha Todd
Väike raamat autismispektri häiretest
2015
ISBN: 978-9949-506-30-9
200 lk
ühevärviline; 12,5 x 17,5 cm; kõva köide
hind: 9 € (lõpumüük)
 

Autistlike inimeste hulk on kogu maailmas viimastel aastakümnetel suurenenud. Seetõttu on oluline teada, kuidas tunnetavad autistid iseennast ja ümbritsevat keskkonda. Üks kõige paremaid ja kasu toovaimaid võimalusi on vaadata maailma autisti pilguga. Teadmine, miks on olukord autistile raske, mida ta näeb või tunneb, on oluline informatsioon, et osata muuta ümbritsevat keskkonda autismiga lapsele või noorukile  vastuvõetavamaks või õpetada talle uusi oskusi.

Raamat annabki ülevaate autismile omase maailmakäsituse eripäradest ning aitab mõista, mismoodi näevad maailma autistlikud lapsed ja noorukid, ning pakub soovitusi autismihäirega noorte oskuste ja heaolu parandamiseks.