Erivajaduste määratlemine

Erivajaduste määratlemine
Glynis Hannell
Erivajaduste määratlemine
Vaatluslehed individuaalsete omapärade hindamiseks
2017
ISBN: 978-9949-506-54-5
208 lk
ühevärviline; 21 x 29,7 cm; pehme köide
hind: 27 €

Iga õpilase erivajaduste, tema tugevate ja nõrkade külgede märkamine ning nendega arvestamine on praegusaja kaasava hariduse oluline suund.
Käesolevas raamatus olevad erivajaduste kirjeldused ja vaatluslehed aitavadki nii õpetajatel, vanematel kui ka teistel laste ja noorukitega tegelevatel spetsialistidel
• märgata õpilaste eripärasid ja häireid
• välja selgitada iga õpilase võimalikke erivajadusi
• mõista mitmesuguste erivajaduste põhjusi ja iseloomulikke tunnusjooni
• koostada iga õpilase kohta täpne ja ülevaatlik vaatluskaart
• kooskõlastada õpetajatelt ja teistelt spetsialistidelt pärinevat informatsiooni
• talletada lihtsal moel olulist informatsiooni ning vältida aeganõudvate ülevaadete kirjutamist
• jälgida edusamme ja täheldada muutusi
• kaasata vanemaid vaatlusprotsessi ning aruteludesse
• luua igale õpilasele tema vajadustest lähtuv õppekava
• kavandada efektiivset ja kaasavat õppetööd
 
Raamatus käsitletakse laste ja noorukite
• üldisi arenguhäireid
• autismispektri häireid
• spetsiifilisi õpiraskusi
• emotsionaalseid ja käitumishäireid
• sensoorseid kahjustusi
• teisi erivajaduste vorme
 
Glynis Hannell on hariduskonsultant, kes on omandanud psühholoogia ja lapse arengu valdkonna akadeemilised kraadid Londoni Ülikoolis. Ta on töötanud arengupsühholoogina haridusasutustes ja laste terviseorganisatsioonides. Käeoleval ajal on Glynis Hannell keskendunud erivajadustega laste ja noorukite ning nendega tegelevate õpetajate, vanemate, hooldajate ja teiste spetsialistide nõustamisele. Ta on auhindu võitnud raamatute autor, oodatud lektor konverentsidel ning täiendusõppe kursustel.